26 de febr. 2014

Manifest contra la supressió de concerts per part del Departament d'Ensenyament

El passat 14 de novembre es publicava al DOGC la resolució ENS/2358/2013, de 24 d’octubre, per la qual s’aprovava la disminució del nombre d’unitats concertades de diversos centres privats concertats en els ensenyaments obligatoris i d’educació infantil de segon cicle. Prèviament al mes d’agost ja s’havia publicat una primera resolució (ENS/1708/2013, de 23 de juliol) de disminució de concerts a una cinquantena de centres.

CCOO volem manifestar el més enèrgic rebuig a aquesta mesura que significa un greu contratemps al procés educatiu dels alumnes, posa en perill l'estabilitat laboral del personal docent i no docent i compromet seriosament l'organització dels centres, representant un cop molt dur a les economies de moltes de les famílies.

20 de febr. 2014

Taules salarials d'Educació Infantil i Batxillerat sense concert per l'any 2014

Taules salarials de Preescolar
i Batxillerat (sense concert)
Us adjuntem les taules salarials del personal docent de Preescolar (Educació Infantil, integrat i primer cicle) i Batxillerat (sense concert). Aquesta informació també la podeu trobar al nostre Conveni Col·lectiu

18 de febr. 2014

Taules salarials del PAS per l'any 2014

Taules salarials del PAS per l’any 2014

Us adjuntem les taules salarials del personal d’administració i serveis generals. Aquesta informació també la podeu trobar al nostre Conveni Col·lectiu

12 de febr. 2014

Es publica el Conveni d'EEE que CCOO ens vem negar a signar

Aquí teniu la  publicació del conveni d'escoles d'educació especial que  CCOO no va signar per considerar que es firmaven renúncies importants pel conjunt de treballadors i treballadores de les nostres escoles. Renúncies a més que comportaven facilitar a l'Administració continuar retallant-nos salaris sense que puguem defensar-nos.

Tanmateix, el personal que no es troba en pagament delegat i el PAS, tampoc han obtingut cap millora o increment salarial des de el 2009.

Totes elles i moltes més, són motius més que suficients i raonables per CCOO per no haver signat aquest conveni.

11 de febr. 2014

CCOO manifestem el rebuig a la suplicatòria del TSJC sobre al quota del 25% de l'ensenyament en castellà

MANIFEST DE REBUIG A LA SUPLICATÒRIA DEL TSJC SOBRE EL 25% DE L’ENSENYAMENT EN CASTELLÀ

Davant la suplicatòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que imposa una quota del 25% de l’ensenyament en llengua castellana, CCOO volem manifestar que:

• Considerem que la premissa “que el castellano se vea reducido a una utilización marginal”, no té fonament. El castellà al sistema educatiu de Catalunya no té un ús marginal sinó que és d’estudi obligatori.
  • Rebutgem el poc respecte a la capacitat tècnica-pedagògica del professorat de Catalunya. Les lleis educatives, de manera raonable, introdueixen un marge d’actuació al criteri professional i al projecte del centre educatiu per adaptar el currículum, organitzacions i didàctiques a les necessitats de l’alumnat concret. Així mateix, hi ha mecanismes d’avaluació i d’inspecció per corregir els desajustos, si es produeixen. L’educació no és la suma de temps i temaris.
  • Entenem que en la sentència hi ha un canvi important en les disposicions que s’han dut a terme fins ara ja que va contra els directors dels centres i els implica personalment i, per tant, també a la resta de treballadors i treballadores. Tanmateix se salta l’autoritat del Parlament de Catalunya.
  • Denunciem la hipocresia del TSJC exigint una quota del 25% de l’ensenyament en castellà mentre que de les 5 resolucions publicades, només una ho era en català.
  • Creiem inacceptable que la resta de les famílies de les 5 escoles no hagi pogut opinar ja que també els afecta.
  • Pensem que aquesta sentència és un primer pas encaminat a fer acomplir la LOMCE per qualsevol via davant la resistència que aquesta té entre la comunitat educativa.
  • Entenem que les accions que emprenguem s’han de coordinar en el marc unitari de Somescola.
  • Oferim el nostre suport a les escoles, els comitès i delegats i els treballadors i treballadores dels centres afectats així com als alumnes i a les famílies.

7 de febr. 2014

LLOMCE: canvis en tots els nivells educatius

Full informatiu dels canvis que comporta l'aplicació de la LOMCE a l'ensenyament primari, secundari, batxillerat i a la FP Calendari d'aplicació, organització de l'etapa, distribució d'assignatures, avaluació i titulació.

Veure el full dels canvis a primària en pdf (+)

Veure el full dels canvis a batxillerat en pdf (+)

Veure el full dels canvia a la FP en pdf (+)