25 de set. 2013

Ensenyament privat: noves retallades

NOU CURS ESCOLAR, NOVES AGRESSIONS

El Conseller d'economia, Sr. Mas-Colell, va ratificar fa uns dies el que venim denunciant des del 2010: una nova agressió salarial per l'any 2014. Aquesta nova retallada de la paga extra l'afrontem des de la indefensió que ens porta el X Conveni de l'Ensenyament Concertat al vincular les taules salarials als Pressupostos Generals, un dels motius principals (juntament amb la suspensió del premi de fidelitat) pels quals CCOO es va negar a signar-lo. Finalment nombroses sentències ens han donat la raó quan defensàvem que la clàusula d’ultractivitat recollida al IX conveni era vàlida i ens permetia continuar negociant més enllà del 7 de juliol de 2012.
Malgrat no ser el conveni que volíem, CCOO ens comprometem a seguir implicant el conjunt de treballadors i treballadores del sector per recuperar i millorar les nostres condicions laborals.

La pèrdua de poder adquisitiu arribarà al 23,45% des que al 2010 comencessin les retallades. En termes quantitatius els docents de la concertada hem sofert un espoli d’entre uns 12.500 € a primària i uns 16.600 € a secundària. Això sense considerar aquells companys i companyes que no cobraran el premi de fidelitat. Totes aquestes retallades han estat beneïdes per les patronals, el Departament d’Ensenyament i els sindicats UGT-USOC.

Per si això no fos suficient, el ministre d’educació, Sr. Wert, continua sense escoltar la comunitat educativa i tira endavant el seu projecte personal d’aprovar una “nova” llei d´”educació”. La LOMCE no només no representa cap avenç en les condicions laborals i salarials del nostre col·lectiu sinó que a més a més agredeix la nostra llengua, ens devalua com a professionals i ens posa en situació d’indefensió davant les titularitats.

Fins on arribaran aquestes ofenses a la nostra dignitat professional?

VINE I LLUITA AMB NOSALTRES

Ensenyament privat: Les retallades i la pèrdua del poder adquisitiu

Us fem arribar l'ultim full d'Actualitat en el que s'informa sobre la pèrdua del poder adquisitiu per culpa de les retallades acumulades des de l'any 2009, com aquestes han afectat a la retribució dels docents de l'escola concertada incloent els triennis i els estadis.
En la taula comparativa podeu veure l'evolució dels sous respecte l'IPC en l'ensenyament privat.

20 de set. 2013

X Conveni Col·lectiu Autonòmic de l'Ensenyament Privat Concertat de Catalunya

Podeu consultar el X Conveni vàlid pels anys 2010 a 2014 que inclou també les taules salarials i l'acord de reconeixement d'estadis.